
STUKAFEST • STUKAFEST • STUKAFEST • STUKAFEST •
HUISKAMERS.
STUDENTEN.
CULTUUR.
Stukafest is het grootste huiskamerfestival van Nederland, actief in 13 steden. Als Marketing & PR Manager was ik verantwoordelijk voor het uitzetten van de strategie, het bouwen van de campagnes en het versterken van het merk in de studentenwereld.

Van Delft naar Nederland
Mijn avontuur begon in 2018 bij Stukafest Delft als marketingcoördinator. Met slimme online en offline campagnes wisten we meteen impact te maken:
- +20% stijging in ticketverkoop
- +150% groei in Instagram volgers
- Social campagnes die inspeelden op het netwerk van studentenkamers
- Adverteren rond het moment dat studenten hun stufi ontvingen

Fondsen & Sponsoren
Na mijn jaar in Delft stapte ik over naar Stukafest Nederland als fondsenwerver. Daar wist ik nieuwe partners aan te trekken:
- 1 nieuw fonds
- 2 nieuwe sponsoren
- Versteviging van het landelijke netwerk
Marketing & PR Manager
In 2020/2021 werd ik Marketing & PR Manager en werkte ik mee aan een unieke digitale editie: Stukafest TV. Tijdens de lockdowns bouwden we een online festivalervaring die trouw bleef aan de roots van Stukafest:
- Opzetten van een interactieve websiteomgeving
- Visuals en grafische content voor de streams
- Een ‘zappen’-concept waarmee bezoekers konden switchen tussen drie live kanalen, net zoals van kamer naar kamer gaan in de fysieke edities

Impact & resultaat
- Succesvolle groei van lokaal naar landelijk niveau
- Stijging in ticketverkoop en social engagement
- Nieuwe inkomstenstromen via fondsen en sponsoren
- Innovatieve online festivalbeleving tijdens de pandemie

Wat ik heb geleerd
Bij Stukafest ontdekte ik hoe je met creatieve marketing en slim inspelen op het studentenleven enorme impact kunt maken. Van guerilla-acties en social media campagnes tot het ontwikkelen van een digitale festivalervaring – het liet me zien dat cultuur altijd nieuwe vormen kan vinden om mensen te verbinden.