Stukafest is het grootste huiskamerfestival van Nederland, actief in 13 steden. Als Marketing + PR Manager van Stukafest ben ik verantwoordelijk voor het uitzetten van de marketing strategie. Daaronder valt online en offline marketing, het inkopen van merchandise, creatie van de huisstijl, het maken van video en grafische content, het onderhouden van de website en het contact met de pers.
Ik begon bij Stukafest in 2018. Toen als marketing coördinator van Stukafest Delft. Met een succesvolle social media en mail campagne wisten we de ticketverkoop met 20% te laten stijgen, naast een stijging in de Instagram following van 150%.
Na mijn jaar bij Stukafest Delft werd ik fondsenwerver bij Stukafest Nederland. Daar screef ik één nieuw fonds en twee nieuwe sponsoren aan. In het jaar 2020/2021 werd ik Marketing & PR Manager en werkte ik mee aan Stukafest TV: een digitale editie van het festival. Ik richte de omgeving van de website in en maakte de visuals voor stream. Het werd een uniek concept waarbij de bezoeker kon 'zappen' tussen drie verschillende streams.
Categorie
Marketing + PR, Fondsenwerving
Opdrachtgever
Stukafest
Tools
Photoshop
Illustrator
Premiere Pro
Microsoft Excel
OBS Studio
Facebook ads
Google Analytics
Mailchimp/Mailerlite
CMS
Methoden & Technieken
Contentplanning maken
Campagne voeren
Presenteren
Public relations
Leiding geven
Video's maken
Video's bewerken
Fondsenwerving
Beleidsplannen schrijven
Persberichten schrijven
Social media marketing
Content creatie
Event Streamen
Notuleren
''Mathijs en ik zaten in hetzelfde bestuur van Stukafest Nederland, waar hij naast acquisitie ook de secretaris rol vervulde. Naast zijn beduidende motivatie om twee functies te vervullen was hij voor mij als marketing manager een onwijze aanvulling op het gebied van design. Mathijs werkt met visie, zet graag zijn schouders eronder en zorgt dat de taken gedaan worden. Betrouwbare, en vooral erg gezellige collega!''