Theatergezelschap Kat op het Spek wilde graag zo’n breed mogelijk publiek aan zich binden. Door publiek op te zoeken op locatie en het spelen op festivals, lukt het Kat op het Spek al aardig om verschillende doelgroepen te bereiken. Naamsbekendheid breidde zich echter niet uit en ook herhaalbezoek onder de doelgroep bleef daarna uit. Om dit publiek vaker terug te laten keren naar de voorstellingen, wilde Kat op het Spek deze doelgroep aan zich binden.
De website moest daar aan bij gaan dragen. Op basis van literatuuronderzoek, een organisatieanalyse, een doelgroepanalyse (enquêtes en interviews) en een concurrentieanalyse is er achterhaald hoe de gebruikerservaring verbeterd kon worden, om meer binding met het publiek te bereiken.
Je kunt hier mijn afstudeerscriptie lezen!
Categorie
Afstudeerstage
Opdrachtgever
Kat op het Spek
Tools
Adobe XD
Photoshop
Illustrator
Indesign
Methoden & Technieken
Literatuuronderzoek
Strategiesessie leiden
Opstellen van kernwaarden
Vastleggen van USP's
Enquêteren
Interviews afnemen
User needs opstellen
User needs prioriteren
Persona's opstellen
Customer Journey
Heuristic Evaluation
Benchmark
Positioneringsmatrix
Conceptualiseren
Schetsen
Wireframes
Testen
''Mathijs is met veel enthousiasme aan de slag gegaan en heeft zich erg flexibel opgesteld. Hij heeft succesvol een strategiesessie geleid en daarbij goed geluisterd naar alle input. Zo wist hij in zijn ontwerp precies de identiteit van de organisatie te vangen. Ik vond het prettig om met Mathijs samen te werken.''